Maskerad..

Idag eller rättare sagt inatt kommer Petra hit, ska visserligen bo hos Sandra men vi kommer ses en del  ändå. Får nästan nypa mig i armen när jag tänker på det o kommer nog inte riktigt fatta det förrän jag ser henne på söndag när vi ska möta AEK.


Har levt lite för länge efter Carina Bergs motto: Ät hur mkt du vill, när du vill och vad du vill. Har nog "put some kilo" som Cleo skulle sagt men vad gör det? Ska nog bara försöka trappa ner lite för att jag måste vänja av magen att inte äta heeeeeeeela tiden, det blir lite jobbigt i längden. Det är en jättebra tanke Carina men funkar inte riktigt i praktiken.


Igår blev träningen avbruten eftersom några tjejer tjafsade emot vad tränaren sa. Det är förövrigt vanligt här nere, eller rättare sagt vanligare i Sverige både på gott och på ont. Jag gillar inte riktigt att de inte vill att man ska snacka under" uppvärmnningsjoggningen" men jag har aldrig heller i Sverige varit med om att det blir helt knäppt tyst när tränaren kommer in i omklädningsrummet. Som sagt det är lite små nervit och stelt inför helgens match. Men det är också kul på sitt sätt, när man känner att det är en stor match på gång.


Efter träningen åkte vi in till centrum, det är nämligen festival här nu, ungefär som vi har halloween hemma fast det håller på en hel månad. Så igår var vi på invigningen. Det var utomhuskonsert och de flesta var utklädda. Det var galet.

Idag har vi annars vart hos fysion, vart på banken handlat mat, kollat hundvalpar och käkat lunch med Costas. En riktigt trevlig dag. Nu när jag kom hem kollade jag 54 minuter på film, måste tydligen lada ner andra delen sådär spännande och duschat Malibo.


När vi var och handla kom en man fram till Emina o sa att det märks att du har en glad hund, vilket innebär att du är glad. Lite lustigt eftersom jag häromdagen läste att man är 21% lyckligare om man har husdjur än om man inte har det, eftersom man känner sig älskad och behövd. Nu får man ju ta det med en klackspark men det låter bra tycker jag. Jag känner mig i alla fall lycklig och jag vet att Malibo är en del av det.  Så om jag skaffar en till hund kommer jag bli 21% ytterligare lycklig. Det återstår att se.

Bilder kommer snarast.


Nu är det dags för en utav dagens höjdpunkter, MIDDAGS BUFFE. Hoppas den är lika god idag som igår. Kocken är förövrigt den goaste.   


Kommentarer
Postat av: Alexandra

Hej Gumman! Kul att läsa om erat liv därnere - kommer ni bli fast eller kommer ni snart hem? Hur går det för er och hur mår ni? Verkar bra när jag läser! Skönt det! :) Hoppas ni får roligt nu när din syrra kommer ner! Puss puss Alex

2009-02-20 @ 20:30:13
URL: http://alexandraaaa.blogg.se/
Postat av: Vera

hej Mickan. Var tvungen att poppa in & läsa lite. Hoppas allt är bra. har ni skaffat hund??? =) Hälsa töserna från mig. Ha det jättebra!! kram

2009-02-20 @ 21:16:04
URL: http://mammavera.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0